fredag 23 januari 2009

26 Hour

Sitter nu på jobbet och har bara sålt 1 idag, känns absolut inget bra, har legat på tre innan lunch hela veckan och där håller jag mig gärna. började 08.00 imorse och kommer sluta jobba kl 10.00 i morgon, det blir en väldigt lång arbetsdag men är man ung o fattig så får man ta de jobb som bjuds. Och speciellt om man håller på och renovera sin lägenhet.
Nog om tråkigt jobbprat nu!




Jag hörde fågelkvitter imorse på vägen till jobbet, är inte det väldigt tidigt eller är det så att våren nu är påväg?! Det vore härligt med vår nu, fast vi får säkert vänta några månader till.




Kram/Sofia

2 kommentarer:

  1. Tusen tack, för din kommentar!!!

    Oj, så glad jag blev!!!

    Tänk att du har hört fågelkvitter!!!

    Nu blir jag så där längtansfull igen......
    Vååååååren!!!

    Men det är nog som du skriver, vi får nog vänta några månader tyvärr!

    En stor kram och en trevlig helg!

    Flisan

    SvaraRadera
  2. Ja, jag har sphynx -katter.(Jag är TYVÄRR kattallergiker :-( )
    Utställning är inget för mig eller mina katter. Elliott min Svarta katt är alldeles för hårig, stor och tjock för att kunna ställas ut :-).
    Bam-Bam ,den blåmaskade har jag ställt ut en gång för flera år sedan. Det gick helt fantastiskt bra, han tog cert blev Nom men förlorade Best in show med två röster mot en Abyssinier som vecka innan blivit europa winner!!
    Tyvärr tyckte både jag och katten att det var fruktansvärt på utställningen. Det var en sån hemsk konkurrens bland (sphynx)utställarna/uppfödarna och jag kände mig bara sååå ledsen hela tiden.
    Folk pratade skit om varandra och hela tiden skulle De påpeka alla brister på min katt. Jag hade ju ingen aning om rasstandarden så tillslut, innan vi kom upp för bedömning, var var jag gråtfärdig och trodde att vi skulle bli diskade!!
    Som tur var så vann ju min katt över alla deras katter och domaren var lyrisk.
    Men nån mer utställning åker jag aldrig på!!

    Då är det bättre att blogga, här är alla rara och ser det bästa i saker istället!!

    stor kram


    Flisan

    SvaraRadera