onsdag 8 april 2009

Brödbloggen

Igår var jag riktigt huslig, jag lagade mat och satte igång en vildjäst. Kändes så mysigt att stå och pula i köket medans gubben fixade i lägenheten med att måla ett skrivbord och städa lite.
Maten som lagades var rådjursstek och potatisgratäng, blev underbart gott! Det är verkligen underbart att veta att man har frysen full med härligt kött och inte är det speciellt dyrt heller om man känner en jägare.
Jästen ska jag ha till ett franskt surdegsbröd som tar hur lång tid som helst att göra, men det är bara kul! På denna underbara blogg kan ni läsa allt om bröd och massor av härliga recept: http://paindemartin.blogspot.com/
Nu ska jag återgå till det som jag gör hela dagarna, nämligen prata i telefonen och försöka få företagare i vårt avlånga land att de faktiskt kan ringa billigare :)
Kram/Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar