fredag 20 februari 2009

Tacksamhet.

Jag funderade lite på det där med att vara tacksam för det lilla i livet, tex som idag - solen sken och fåglarna kvittrade. Men tyvärr tycker jag ofta man stöter på människor som inte kan nöja sig med en sådan liten sak utan alltid ska ha så mycket mer för att vara glada och tacksamma. Varför har det blivit så? Håller vi på att bli sjuka av pessimism (och ha begär)?
Jag kom på detta idag när jag kom på mig själv att sitta ute på rasten och le mot solen och jag tror inte jag har njutit så mycket på länge!
Jag ska börja med att skriva ner tre saker som jag är tacksam för varje dag. Jag tror att detta kommer göra att jag mår mycket bättre själv och blir gladare.
Idag är jag tacksam för:
  • Att solen sken på mitt ansikte!
  • Att jag har förmånen att få bo i detta underbara land som har så mycket vackert!
  • Att jag har så många runt mig som verkligen visar att de älskar mig så som jag älskar dem!

Kram från
en väldigt glad
Sofia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar